Sidor

tisdag 8 oktober 2013

Två födelsedagsmössor + en flygplatsmössa

En dag i höstas skulle vi gå på två kalas på samma dag, och då fick jag en omutbar lust att sy mössor i present. En granne fyllde 60 år, och en av min pojkes kompisar skulle ha fyraårskalas. Eftersom han är totalt dinosaurietokig fick det bli en dinomössa, och till grannen en söt mössa med en påsydd liten virkad duk fyndad på Röda Korset samt en liten spetssnutt med en rutig träknapp.




På baksidan är det två dinosauriefotspår i reflex.

Dinomössan sett från sidan.



Min lilla pojke fick prova för att se om jag hade tänkt rätt med storleken.
Fyraåringens lillebror önskade sig också en mössa, så han fick en med Liandlos flygplats, även den fleecefodrad. Detta är ett av mina favorittyg, jag vet inte varför men något tilltalar mig väldigt med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar