Sidor

fredag 20 december 2013

Bruna ugglor

Jag har en uggletokig arbetskamrat, som själv beställt detta tyget och bett att få mössor uppsydda av dem. Det kommer från Tyglycka, och är ungefär hur ljuvligt som helst. Och vad hände? Jo, jag blev själv tvungen att beställa hem en meter, och när det sedan kom på rean klickade jag hem ytterligare 1,5 m… Jag har urusel karaktär när det kommer till tyg, men blir så stressad när det håller på att ta slut. Lyckas aldrig sy upp ett tyg utan att sedan köpa mer likadant, det är en sjuka. Men detta är verkligen ett underbart tyg. Jag har även sytt en likadan mössa till min fina vän Sara när hon fyllde år. 

Ett stycke fleecefodrad mössa med brunt foder till Fialutt, jag har även sytt en likadan till en annan arbetskamrat samt till Snaran som sagt.

Gröna och bruna öggläämössor och en flääsfodrat öggläböff. Samtligt levererat till min ögglätokiga vän. Några småsnuttar tyg är kvar, så det kommer en liten grej till så fort jag hinner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar