Sidor

fredag 29 november 2013

Pillfiltar med havet och flygplats

Jag gjorde tidigare en pillfilt till min lillasysters bebis, och hon ville gärna ge en till en liten kusin. Jag gjorde en i flygplatstyg med röda prickar på baksidan, och passade samtidigt på att sy om en pillfilt som ingick i ett stuvbitspaket jag köpt av en privatperson på Facebook, den med havet på. Den hade lapparna på övre kanten, och de var inte ihopsydda, så jag sprättade och gjorde om den som jag ville ha den istället. Det är ju jätteviktigt att sy ihop lapparna så inga små fingrar kan stickas in och snöras åt. Det slutade med att lilla Hilda fick en till pillfilt eftersom mormor tyckte hon behövde det. Klart hon måste ha en med fiskar på!






Samtliga projekt färdigställda den dagen. Mössan är en födelsedagspresent till min kompis Sara. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar