Sidor

söndag 6 oktober 2013

Brudtärna i London

 I början av september hade jag den oerhörda äran att få vara brudtärna till min bästa vän Cecilia när hon gifte sig med sin Alex i London. Det svåra var bara att hitta en klänning... Det visade sig vara lättare sagt än gjort! Till slut bestämde jag mig i vild panik för att sy en klänning, och hittade till slut ett passande tyg på en gardinbutik på nätet av alla ställen. Mönstret är Butterick 6582 och klänningen är sydd i taft med kjol fodrad i satin. Kjolen är rynkad och ganska stor i mönstret, så jag ritade om den till en mer diskret a-linjekjol. Jag blev nöjd med klänningen, och det var hemskt roligt att sy den, även om det hade varit roligare med mer gott om tid (dvs om jag hade börjat lite tidigare - men hittade inte tyget förrän det redan var ganska sent).  Har lust att sy samma modell fast i ett mjukare och somrigare tyg.

Inskolning på förskolan - och panikutklippning av mönsterdelar inne i lekrummet!

Det färdiga resultatet!
Jag tillsammans med vackraste bruden och möghunden i världen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar