Sidor

söndag 31 mars 2013

En ny kompis bland symaskinerna!

Jag har inte sytt på ett tag, och abstinensen är allomfattande grav. Har dock ändå en massa saker som inte är bloggade. Skyller på att våra datorer tävlar om att vara sämst, och blogger-appen lämnar ju en del att önska... Dessutom är det roligare att sy än att jävlas med teknikprylar!

Men något jag bara måste få jubla offentligt över är att jag har beställt en täcksömmaskin! En Janome Coverpro 1000cpx ska bli min nya vän :-) Som jag har suktat efter en sådan... Jag hade sparat ihop till en till englandspris, men som alla vet så levererar ju inte SMD (Sewingmachinesdirect) till Sverige när det gäller Janome och Elna. Alla andra maskiner kommer dock med gratis hemleverans och extra tillbehör även till Sverige! Och sjukt mycket billigare. Till och med adapter till vägguttaget följer med. Att köpa en Coverpro i Sverige hade varit 2000 kronor dyrare, så det hade jag ingen lust med. Var ett tag inne på att beställa till en kompis på Åland och be henne skicka den hit, men så hittade jag ett företag som skickar till Sverige! Jag fick visserligen betala 36 pund i frakt, men eftersom pressarfötterna och bandkantaren var så mycket billigare blev inte skillnaden så stor mot SMD. Bara typiskt att det blev påskhelg så jag fick vänta flera dagar länge på min leverans! Fick meddelande att paketet var på budbilen på väg att köras ut, men sedan att det försenats pga att det blev långfredag. Morr! Men den som väntar på något gott... Är sjukt ivrig och glad! :-D    JIHOOO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar